MSB | LSB | |||||
..... | D | C | B | A | ||
2n-1 | ..... | 24-1 | 23-1 | 22-1 | 21-1 | |
0 | ..... | 0 | 0 | 0 | 0 | |
1 | ..... | 0 | 0 | 0 | 1 | |
2 | ..... | 0 | 0 | 1 | 1 | |
3 | ..... | 0 | 0 | 1 | 0 | |
4 | ..... | 0 | 1 | 1 | 0 | |
5 | ..... | 0 | 1 | 1 | 1 | |
6 | ..... | 0 | 1 | 0 | 1 | |
7 | ..... | 1 | 0 | 0 | 0 | |
8 | ..... | 1 | 1 | 0 | 0 | |
9 | ..... | 1 | 1 | 0 | 1 | |
. . . |
..... | . . . |
. . . |
. . . |
. . . |
A leggyakrabban használt egylépéses kód a GRAY kód. Minden szomszédos kódszava között csak egy bitben van eltérés.
Ezért van az, hogy a GRAY kódléc alkalmazásakor nem keletkezhet érzékelési hiba, nem “ékelődhetnek közbe” hibás kombinációk (nem kell a leszedő érintkezőinek több helyen “ugrani”). Úgy is kifejezhetjük, ezt, hogy a szomszédos kódszavak a lehető legkisebb “távolságra” vannak egymástól, hiszen majdnem egyformák, egy bitet kivéve. Ez az említett “távolság” annál nagyobb minél több helyiértéken van változás.
Ahány bitben eltér az egyik kódszó a másiktól, annyi a két kódszó HAMMING TÁVOLSÁGA(H).